ANBI

Rally For Kids heeft de ANBI-status. Dat wil zeggen dat wij als stichting erkend zijn door de Belastingdienst wat aantrekkelijk kan zijn voor zowel bedrijven als particulieren omdat dit belastingtechnische voordelen heeft voor de sponsor. Zo is het onder andere mogelijk om als particulier met ons een periodieke schenkingsovereenkomst (periodieke gift) af te sluiten, waardoor er geen drempelbedrag voor belastingaftrek geldt en het volledige geschonken (jaarlijkse) bedrag afgetrokken mag worden.

Onderdeel van deze ANBI status is het openlijk beschikbaar maken van bepaalde documenten, daarom vindt u op deze pagina een link naar die documenten.

Heeft u vragen over de ANBI status of over de gepubliceerde documenten mailt u ons dan gerust.

Financiën (downloadlink naar XLS)

Beleidsplan 2023 & 2024

Stichting Rally for Kids
Oranjestraat 16
6741CW Lunteren
Email: info@rallyforkids.nl

KVK Nummer 09162513
RSIN: 8168.96.343
Rabobank Lunteren NL69 RABO 0124 4317 71

Het bestuur:
Zie: https://www.rallyforkids.nl/algemene-informatie/het-bestuur/

Het bestuur is onbezoldigd, onafhankelijk en zet zich belangeloos in voor Stichting Rally for Kids. Elke bestuurder heeft één stem.

De stichting heeft geen werknemers in dienst. De vrijwilligers voeren de werkzaamheden voor de stichting kosteloos uit. Eventueel gemaakte kosten worden, voor zover deze aantoonbaar bijdragen aan de doelstellingen van Stichting Rally for Kids, wel vergoed.

Het eerste evenement is jaarlijks op de dag na hemelvaart op het Midland circuit in Lelystad. Daarna komt na de zomer het 4×4 evenement in Barneveld en sluiten we af op de vrijdag in de herfstvakantie met het evenement in Niederrhein. Het bestuur komt maandelijks bijeen, vergadert en verdeelt de taken die nodig zijn voor de totstandkoming van de rallydagen. Van de vergaderingen wordt een kort verslag en actielijst bijgehouden. De bestuursleden en overige vrijwilligers zetten zich geheel belangeloos in en ontvangen geen financiële/materiele vergoeding voor hun inspanningen. De doelgroep, wordt o.a. via facebook op de hoogte gesteld dat de inschrijving geopend is en worden na gelang het aantal aanmeldingen dan uitgenodigd. De kinderen moeten in staat zijn om een dag mee te rijden, moeten het bovenal zelf leuk vinden om deel te nemen en de ouders/verzorgers moeten er mee instemmen. Het aantal deelnemers verschilt per evenement. Voor Midland en de 4×4 zijn er ongeveer 60 tot 70 deelnemende kinderen mogelijk en voor Niederrhein zijn dit er 100. Dit heeft alles te maken met de veiligheidsprotocollen en de beschikbare ruimte op het terrein.